onsdag 3. februar 2010

Strikketid.....

Så er det slik at jeg også liker å strikke - og det er en stund siden sist. Mine tidligere kollegaer har vært så flinke og laget så mange fine vinhøner. Det måtte jeg prøve. Var skikkelig skeptisk til hvordan den ville bli, men så ble den så nusselig. Nebbet ble ikke veldig "hønete", men det spiller jo ingen rolle. Øynene er av knapper fra en bluse som har gått ut på dato. Hanekammen er heklet garn, knappene i front fant jeg i scrappe-tingene mine, mens de bak fant jeg i en boks med alle mulige rare knapper. Vinposen skal være inni, og tuten stikke ut bak, men jeg hadde ikke noe på lur.


Videre så er det slik at jeg har en gutt på 8 år som er veldig glad i garn. Han ble med i garnbutikken og fant garnet til sokkene, og da smelter selvsagt mamma. Han har fått fine raggsokker og er fornøyd. Jeg har også strikket vesten som er lun og god å ha på på jobben. Så om det ikke har blitt så mye scrapping i det siste, så har jeg fått unna litt annet.

7 kommentarer:

Eline sa...

Hei hei,. Tusen takk for koselig kommentar i blogen min. Det varmer =)
Du har mye flott selv her. Høna ble jo fin, jeg ser hva du mente med andete nebb, men gjør jo ikke noe det =). Nydelig topp du har strikket også. Sokker har jeg ikke helt teken på jeg da. Tova tøfler enenkelt, men hæler på sokker....
Ha en fin dag.

Klem
Else

Marianne sa...

Dette er absolutt den flotteste vinhøna jeg noensinne har sett! (At det også er den første er underordnet. ☺)
Likte 40-årskortet ditt kjempegodt også - og skjønner dilemmaet med flott papir og mengde stæsj.
Ønsker deg en super helg!

Sakkalo ♪ ♫

mettepip sa...

Hei, hei! Så hygelig at du vil være med å feire bloggen min! Har lagt to lodd i potten jeg;)
Så mye fint du har i bloggen din!
Kjempefine strikk også!
God helg!
klem fra
Mette

Mia sa...

Så utrolig morsom vinhøne. Vesten var også fantastisk!! Nå ble jeg inspirert til å dra frem strikketøyet igjen.

Marianne sa...

Her er jeg igjen. ☺
Det ligger en award til deg i bloggen min som takk for at du følger meg!
♥ Sakkalo ♥

Guro sa...

WOW så stilig!!! Nydelig vinhøen og herlige farger du strikker med.
Sokker og vest var også flotte.
Fint med variasjon :-)
Klem Guro

Eline sa...

Hei og hå. Du er ikke så aktiv på bloggen om dagen, men jeg vet jo at du driver på med hobbyting likevel.
Jeg har noe til deg i bloggen min =)
Gleder meg til å besøke deg neste uke da.
Ses
Klem Else