søndag 5. februar 2012

Hekleprosjekt - oldemorsteppe

Min avdøde sviger-bestemor, Mommo, heklet et fargerikt teppe til oss av "oldemor-ruter". Jeg er veldig glad i det teppet, og har en tid lurt litt på om jeg skal lage et tilsvarende i gråtoner. Tanken har gått over til handling og jeg kjøpte inn garn i fargene hvit, lys grå, mørk grå og gikk fredag i gang med prosjektet. Fant også frem til et mønster, men da skulle jeg egentlig hatt med ennå en farge. Det hadde ikke jeg kjøpt inn, så da ble det kun 4 ulike. Jeg har siden fredag heklet 8 lapper og har ca 90 igjen, så dette kommer til å ta tid. Fordelen er jo at det kan brukes til puter dersom jeg skulle gi opp underveis. :-) Skal selvsagt legge ut resultatet når det foreligger - om det foreligger!!!

Forøvrig: elsker fargene!

1 kommentar:

Eline sa...

Å ja... sånn hadde vi hjemme også. Min mor heklet det i masse farger.
Kjempefint i disse nye fargene da.. Du kan nå ha god samvittighet når du setter deg i godstolen med kaffe og hekletøy :-)

Vi snakkes en dag vettu. Får ta en vinkveld igjen ut på våren..