tirsdag 5. oktober 2010

Vinhøner

Nå har jeg snart en hel hønsegård! Har strikket 4 vinhøner i ulike farger og gitt dem hvert sitt uttrykk. Har også noen flere "i produksjon". Hønene er tovet og jeg er like spent hver gang jeg åpner vaskemaskinen etter at de har fått en omgang der. Kvaliteten på ullgarnet er litt ulikt, hvor mange grader som brukes spiller en rolle og også hvor mange høner som er i vaskemaskinen på en gang. Den grønne bak har f.eks blitt så godt tovet at det er helt uaktuelt med en hel 3-liter med vin inni. Den hadde sikkert egnet seg bedre som håndveske om den hadde fått hank. Tenkte den kunne stå til pynt hos meg selv. Resten av hønene er til salgs for
kr 300,- pr stk.

1 kommentar:

Eline sa...

Hei hei.
hahaha jeg synes nesten jeg hører kaklingen helt hit =)Jeg får vel se å strikke ferdig min også... den har bare ligget fra desember hahaha..
det er så moro å se alt det andre du gjøre ved siden av scrappingen altså.. sukk.. litt minsunnelig da... men her er det skolearbeid som teller om dagen.
Vi snakkes..